ازغدی:دنیا منهای اسرائیل افراط‌گری نیست
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 119
بازدید دیروز : 58
بازدید هفته : 180
بازدید ماه : 177
بازدید کل : 25796
تعداد مطالب : 327
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 327
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 8

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 119
:: باردید دیروز : 58
:: بازدید هفته : 180
:: بازدید ماه : 177
:: بازدید سال : 2501
:: بازدید کلی : 25796
نویسنده : فرهنگیان
چهار شنبه 29 بهمن 1393

حسن رحیم‌پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سه هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی با اشاره به سخنانی در خصوص جهان بدون استکبار، اظهار داشت: برخی اعلام می‌کنند شعار جهان منهای اسرائیل افراطی‌گری است و اینکه این شعار جزو شعارهای انقلاب و مبانی انقلاب اسلامی نیست. این درحالی است که نامه اخیر ایشان به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نامه‌ای سراسر صلح و تمدن و گفت‌وگو است و ملت‌ها و نسل‌های جوان غرب و حکومت‌های استکباری را به آموزه‌هایی فرامی‌خواند که با این مسائل بیگانه است.

وی با طرح این سوال که قرآن شریف برای جهان بدون استکبار چه می‌فرماید و امام(ره) به عنوان بنیان‌گذار حرکت جهان بدون استکبار چه دیدگاه‌ها و خواسته‌هایی را داشته‌است، گفت: برخی می‌گویند ما قبل از اینکه از نبرد با استکبار سخن بگوییم باید مشکلات خود را حل کنیم. که این مطالب خلاف سنت‌های انقلاب اسلامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جهان امروز تغییر کرده است و مانند ۴۰ سال قبل نیست امروز دشمنان اسلام هم می‌گویند کل غرب و خاورمیانه، یمن، سوریه تا شمال آفریقا تحت تأثیر پرچم و ندای انقلاب اسلامی است و این مسئله گفتمان بسیاری از جوانان شده است.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: شعارهایی که ۳۵ سال پیش در انقلاب اسلامی داده می‌شد امروز در کشورهای مختلف جهان حتی آمریکا سرداده می‌شود و پرچم آمریکا و صهیونیسم که برای اولین بار در این کشور آتش کشیده شد در قلب خود آمریکا و داخل خود این کشور به عنوان نماد استکبار به آتش کشیده می‌شود. برخی فکر می‌کردند این کارها نشدنی است اما دیدند که شدنی است.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا، ناتو و همه ارتش هایی که جهان اسلام را غارت کرده‌اند امروز در حال فرار و عقب نشینی هستند و دیدند دیگر نمی‌توانند دنیای اسلام را اشغال کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه برخی می‌گویند سردادن شعارهای انقلابی و استکبارستیزی افراط است و کسانی که شعار استقلال و خودکفایی می‌دهند باید به تدریج سرشان را پایین بگیرند، گفت: بزرگترین اهانت را همین افراد به جوانان اسلامی می‌کنند. چرا فکر می‌کنند با رفاه طلبی و حرکت به این سمت می‌توان به استقلال رسید و چرا نمی‌فهمند این تحریم‌ها گرچه توطئه دشمن است به نفع ما است و به ضرر آنها خواهد بود و مگر ما همیشه می‌توانیم دنباله‌رو و وابسته آنها باشیم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه می‌گویند با این شعارها هیچ کاری نمی‌شود انجام داد، اضافه کرد: با همین شعارها بود که انقلابیون جهان کمر شما را شکستند و ده‌ها مجاهد و چریک برخواست و امروز که خودتان یک مدل تقلبی از اسلام را با رویکرد تروریستی می‌سازید برای جلوگیری از روح جهاد اسلامی است. گرچه عده‌ای از جوان ناآگاه و نیمه آگاه را با خود همراه کرده‌اید که در این مسیر هم شکست خواهید خورد.

وی با اشاره به سخنان اخیر یکی از تروریسین انگلیس مبنی براینکه باید جوانان و کودکان خود را برای مقابله با گسترش اسلام و مبارزه با جنبش‌های اسلامی در قالب بازی‌های رایانه‌ای آماده کنیم گفت: اینها نمی‌فهمند بازی غیر از حقیقت است و در صحنه حقیقت تنها فداکاران پیروز خواهند شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید براینکه امام (ره) همواره اعلام می‌کرد احکام اسلامی برای اجرای عدالت است و اینکه هدف دین اقامه قسط جهانی است، گفت: تفاوت اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی(ص) در همین است و تفاوت شیعه انگلیسی با شیعه علوی در همین است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه مسئولان ما نباید فراموش کنند که پاسدار خون شهدا باشند، گفت: پشنهاد می‌کنم علاوه بر دفن شهدای گمنام در دانشگاه‌ها در مراکز مختلف کشور مانند دادستانی، مجلس، دولت، شهید گمنام دفن شود تا همه در مسیر اجرای قسط، تعیین قوانین و اجرای احکام بدانند که از خون چه کسانی باید حراست کنند.

وی تأکید کرد: باید بپذیریم با نام خدا انقلاب اسلامی جهان را تغییر داد.لذا شعارهای همه ملتهای مسلمان و اهداف آنها یکی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید سازماندهی در تشکیل سپاه اسلام برای خدمت به بشریت داشته باشیم گفت: بدون توجه به برخی مسئولانی که در طول ۳۵ سال تنها حرف‌های کلی و بی خاصیت می‌زنند، باید برای حمایت از انقلاب و صدور آن آماده شد. صدها هزار نیروی مردمی از کشور در اقشار مختلف دانشجو، طلبه و فرهنگی از ایران خارج کرد وبه عنوان سپاه اسلام به منظور خدمت به بشریت به همه جهان و قلب اروپا و تا جنوب آفریقا و آسیا حرکت کنند تا منشأ خدمات پزشکی، مهندسی، فرهنگی، اقتصادی و آگاهی به کشورهای جهان و بشریت شوند و به عنوان الگوی اسلامی به کشورهای مختلف عربی و غیرعربی خدمت کنند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه خدمت به بشریت تکلیف دینی ما است یادآور شد: برخی کشورها به دلیل تحت اشغال بودن نظام‌های استکباری از ما کمک‌های جهادی می‌خواهند کشورهایی مانند سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان. بنابراین ما باید صدهزار نیروی چریک برای اعزام به این کشورهای اسلامی آماده کنیم زیرا دوران تقیه تمام شده است و سخنان امام که صریحا این مسائل را بیان می‌کند نباید دیگر سانسورشده به مردم به افکار عمومی اعلام شود.

وی افزود: برخی مسئولان ما ۲۵ سال است که این سخنان را سانسور می‌کنند حتی زمانی که امام حکم اعدام سلمان رشدی را صادر کرد امام می‌گفت می‌ترسم ۱۰ سال دیگر کسانی بیایند و بگویند این حکم ضد اصول دیپلماتیک است که همین هم شد و شاید به ۱۰ سال هم نرسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انقلاب اسلامی ما باید کمک اقتصادی، رسانه‌ای، فرهنگی و نظامی به سرتاسر جهان کند و در کشورهایی که مشکل نظامی ندارند خدمت اقتصادی و عملی کرده و در کشورهایی که مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته‌اند کمک نظامی کند تا کنون انقلاب اسلامی ما تنها در مقام مشورت و کمک فکری کمک‌هایی را انجام می‌دهد اما دیگر باید محکم سرمان را بالا بگیریم و با ظلم مبارزه کنیم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید توطئه‌های دشمنان دین خدا تمام نشدنی است، اضافه کرد: این مسئله همواره وجود داشته است و اکنون هم وجود دارد اینکه دشمنان دوستانه جلو می آیند اما هدف آنها خاموش کردن نور الهی است ولی قرآن در ادامه می‌گوید آنها از این کار به نتیجه‌ای نخواهند رسید و در نهایت اسلام پیروز است.

وی گفت: به نظر می‌رسد ترورهایی که در عراق، سوریه و گاها در اروپا به نام اسلام صورت می‌گیرد یک طرف آنها وابسته به هالیوود و رسانه‌های صهیونیست است و یک طرف آنها عواملی قرار دارند که می‌خواهند دنیا را از اسلام و قرآن بترسانند. اما قرآن می‌گوید آنها با این کار توطئه‌های خود نه تنها موفق نخواهند شد بلکه دین و نور خدا حفظ شده تکثیر و توسعه خواهد یافت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طراح این سوال که آیا مبارزه جهانی با استکبار به مفهوم تروریسم و دعوت به خشونت است گفت: هرگز چنین چیزی نیست همان امامی که می‌گوید انقلاب اسلامی‌مان را به تمام جهان صادر می‌کنیم از صلح جهانی و انقلاب سخن می‌گوید امام در کتاب آیین انقلاب اسلامی خود می‌گوید «هیچ دینی به مانند اسلام برای بشریت دلسوزو مهربان نیست ما نیز چون خود را وامدار اسلام می‌دانیم دلسوز همه بشریتیم و با هر دولتی که با ما انسانی برخورد کند دوستانه و انسانی برخورد می‌کنیم.

رحیم‌پور ازغدی افزود: امام می‌فرماید: احکام اسلامی تماما علیه طاغوت است و ما می‌خواهیم با همه دنیا رابطه دوستانه داشته باشیم. زیرا به حکم اسلام اجازه نداریم به حریم ملت‌های تجاوز کنیم.

وی ادامه داد: امام معتقد است همه کشورهای اسلامی برادر و دوست یکدیگرند و طرح اتحاد جماهیر اسلامی را مطرح کرد و اینکه این اتحادیه تشکیل شود تا همه کشورهای مسلمان با عقاید مختلف به دنبال خدمت به بشریت باشند. حتی در جنگ تحمیلی ایران و عراق بارها اعلام کرد ما بنا نداریم یک وجب به خاک عراق حمله کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتک امام در پاسخ به کسانی که در پاریس از او سوال می‌کردند رابطه شما با آمریکا چگونه خواهد بود می‌گفت باید ببینیم آمریکا چه نقشی می‌خواهد در صحنه ایفا کند. اگر آمریکا اصلاح شود و به دولت و ملت‌های مسلمان احترام بگذارد ظلم نکند زیرا سیاست ما این است که نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم می‌پذیریم اما آیا آمریکا دست از رفتارهای خود برمی‌دارد.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه امام در کنار صلح طلبی ازجهان منهای استکبار سخن می‌گفت، ادامه داد: صدور انقلاب یعنی اینکه ملت‌های مسلمان هرجا کمک می‌خواهند انقلاب اسلامی ایران به آنها کمک کند چون انقلاب ما به دنبال این است که بانک توحید را در همه جهان برپا کند و تا زمانی که مبارزه هست ما هستیم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گفتند انقلاب اسلامی برای داخل کشور است و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در شعارهای قبل از انقلاب نبوده است تأکید کرد: این حرف‌ها دروغ است این شعارها جزو اصلی ترین شعارهای انقلاب اسلامی بود و امام قبل از تبعید می‌گفت اسرائیل باید از بین برود. امام می‌فرمود مسئولان ما باید بدانند انقلاب محدود به ایران نیست انقلاب اسلامی ایران نقطه شروع انقلاب جهان اسلام به پرچم‌داری صاحب امر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام می‌فرمود اگر مسئولان ما زمانی به شما گفتند ما مشکلات اقتصادی و سیاسی داریم نمی‌توانیم به فکر صدور انقلاب باشیم ادامه داد: امام می‌فرماید مسائل اقتصادی و مالی اگر لحظه‌ای مسئولان ما را از این وظیفه منحرف کند خطای بزرگ و خیانتی سهمگین در انتظار ما و منافع ملی ما خواهد بود.

رحیم‌پور ازغدی با طرح این سوال که چرا امروز کشورهای استکباری تا پنج نفر کشته می‌شوند شروع به اهانت به مسلمانان می‌کنند ادامه داد: جنگ را به داخل کشورهای اسلامی می‌شکند هرجایی که استکبار در کشورهای اسلامی نابود شده است جنگ را به درون نیروهای اسلامی و یا نیروهای داخلی همین کشورها می‌کشانند احتمال می‌دهیم در یمن هم همان کارهایی کنند که با عراق و سوریه کنند لذا آنها از اسلام و از برگزاری انتخابات آزادانه در کشورهای اسلامی واهمه دارند.

وی تأکید کرد: تشکیل جهان اسلام اولویت انقلاب اسلامی است اینکه تحریم‌ها را تحمل کنیم تا جهان اسلامی شکل گیرد آیا پس از چندین مذاکره آنها تحریم‌هایشان را کم کرده‌اند. با همه قدم‌هایی که برداشته شد دشمن روی حرفش ایستاده است . همین هفته گذشته مجددا توهین و تهدید کردن دو گفتند ما همه تحریم‌ها را برنمی‌داریم مگر اینکه همه چیز را تعلیق کنیم. بنده نمی‌خواهم نمایندگان کشورمان را متهم کنم زیرا آنها در مذاکرات دنبال منافع ما هستند اما دشمنی که ما در مقابل داریم اینگونه است.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: امام همواره به مردم توصیه می‌کرد در مقابل مشکلات بایستید تا مسئولان کشور به وظیفه اصلی‌شان که صدور انقلاب است بپردازند.

وی با اشاره به اینکه امام درسالهای آخر عمر خویش نیز همچنان براین وظیفه مسئولان و گسترش و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد گفت: امام در اواخر عمر خود نیز می‌گفت گسترش نفوذ اسلام در جهان وظیفه ما است و ما به دنبال کم کردن نفوذ مستکبران در جهان هستیم. اگر نوکران آمریکا نام این سیاست ما را امپراطوری مستضعفین می‌دانند باکی نداریم. امپراطوری مستضعفین حداقل دیکتاتور نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امام با صراحت می‌گفت به دنبال خشکاندن ریشه‌های صهیونیست در سراسر جهان هستیم افزود: امام همواره می‌گفت ما دشمن نظام‌هایی هستیم که برسه پایه صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیستی قرار دارد و همه آنها را نابود خواهیم کرد.

رحیم‌پور ازغدی گفت: امام همواره می‌گفت ما موعظه‌های خود را در ابتدا به نرمی می‌گوییم اما اگر قرار باشد پا به مبارزه گذاریم مبارزه قهرآمیز نیز انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به رویکرد غرب نسبت به دموکراسی و انتخابات آزادانه کشورهای مسلمان گفت: آنها هرگز به دنبال دموکراسی نیستند بلکه می‌خواهند شاهان دیکتاتوری صوری را حفظ کنند پادشاهانی مانند عربستان و مصر را داشته باشند و حاضر نیستند انتخابات واقعی و آزاد در کشورهای اسلامی برگزار شود چرا نتیجه آن را می‌دانند و در صورتی که نظری مخالف آنها از انتخابات خارج شود جنگ داخلی راه می‌اندازند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه جوانان اسلام در آینده ظهور خواهند یافت و مسئله جهان بودن استکبار را مطرح خواهند کرد گفت: حتی کسانی که فریب غرب را خورده و در قالب گروه‌های داعش و تکفیری فعالیت می‌کنند و به آنها ملحق شده‌اند به واسطه بیداری اسلامی بیدار شدند اما فریب خوردند و به جای اینکه عملیات استشهادی علیه آمریکا و اسرائیل انجام دهند در کشورهای اسلامی و در کشورهای خط مقدم با صهیونیسم چگونه سربریدن و چگونه سوزاندن را نشان می‌دهند تا به دنیا بگویند بین جهان غرب و جهان اسلام را یکی را انتخاب کنید زیرا نمی‌خواهند افکار عمومی با راه سومی که همان اسلام عقلانیت است آشنا شوند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به سخن امام در پاسخ به این انتقاد برخی منتقدان که می‌گفت نمی‌ترسید در مسیر مبارزه با استکبار تنها بمانید، گفت: امام به آنها می‌فرمود من خون ناقابل خود را برای ادای واجب و دفاع از حق آماده‌کرده‌ام و در انتظار فیض عظیم شهادت هستم و بسجیان جهان اسلام در این مسیر خواب را از شما خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام به برخی که می‌گفت اگر شما از شعارهای انقلابی خود کوتاه بیایید و با مستکبران مبارزه نکنید آنها تا شما را حقیر و ذلیل نکنند دست از شما برنخواهند داشت گفت: حتی اگر بگوییم غلط کردیم شما را به عنوان یک نمونه و عبرت تاریخ همواره مورد تحقیر قرار خواهند داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی دو معنا دارد گفت: امام معتقد بود صدور انقلاب اسلامی شکاف بین دولت‌ها و ملت‌ها را برداشته و باعث می‌شود دولت‌های اسلامی با ملتها همراه شوند و دیگر اینکه تمام ملت‌های تحت سلطه را از زیربار فقر و مظلومیت نجات خواهد داد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: امروز شعارها و حرف‌های ۳۵ سال پیش ایران در کشورهای اسلامی درحال وقوع است هرچند برخی می‌خواهند آنها را منحرف کنند و تفاوت‌های مذهبی و جنگ‌های مذهبی را در این کشورها ایجاد کنند. این اتفاقات نباید به اختلاف مذهبی منجر شود و ما نیز باید مشکلاتی را که در داخل داریم اصلاح کنیم.

وی از تبعیض، فقر و ربا به عنوان مشکلات حاضر در کشور نام برد و گفت: جهان اسلام به انقلاب اسلامی به عنوان الگو نگاه می‌کند لذا باید جامعه خود را به عنوان جامعه‌ای قابل ارائه برای الگو به کشورهای دیگر اصلاح کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقش دانشجویان نیز در این مسیر اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید با جنبش‌های دانشجویی جهان بخصوص کشورهای مسلمان ارتباط برقرار کنند و از طریق ارتباطات علمی، فرهنگی، اقتصادی و حتی رسانه‌ای به صدور انقلاب بپردازند. جهاد سازندگی را باید در حد جهانی مطرح کنیم و به کمک همه کشورهای جهان و کشورهای فقیر برویم.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند